Facebook’un Gidişatı İyi Değil, Meta Ailesindeki Yeri Düşüşte
3 mins read

Facebook’un Gidişatı İyi Değil, Meta Ailesindeki Yeri Düşüşte

Bundan 20 yıl önce Mark Zuckerberg üniversitedeyken thefacebook.com adında bir web sitesi oluşturdu. Bu web sitesi çok popüler oldu ve diğer kolejlere hatta sonunda dünyanın her yerindeki insanlara yayıldı. Ancak artık Meta adlı başka uygulamaların da sahibi olan bir şirketin parçası.

Pek çok yetişkin hâlâ Facebook kullanıyor ancak pek çok kişi, yanlış bilgilerin ve nefret söyleminin yayılmasına yol açtığı için Facebook’un toplumu daha da kötü hale getirdiğini düşünüyor. Facebook hâlâ reklamlardan çok para kazansa da, eskiye göre daha az sayıda yeni kullanıcı katılıyor.

Facebook son zamanlarda arkadaşlarınızın gönderileri yerine daha fazla önerilen içerik gösterecek şekilde düzenini değiştirdi. Bu değişiklik Facebook’un TikTok’a daha az benzemesine tabiri caizse Meta’nın algoritmaları neyi doğru buluyorsa onun gösterildiği bir yer haline gelmesine neden oldu.

İnsanlar Facebook akışlarının (hesaplarında gördükleri gönderilerin) parçası olmadıkları grupların gönderileriyle dolu olduğunu söylüyor. Birçok kullanıcı halen her gün Facebook’a girse de herhangi bir paylaşım yapmıyor. Artık pek çok yetişkin sosyal medyada paylaştıklarına daha çok dikkat etmeyi tercih ettiğinden, bu alışılmadık bir durum değil.

Gençlerin yetişkinler gibi Facebook’u kullanmakla ilgilenmemeleri şaşırtıcı değil. Aslında, ABD’deki gençlerin yalnızca yüzde 33’ü Facebook kullandığını söylüyor; bu oran 2015’te yüzde 71’di. Türkiye’deki gençlerin yüzde kaçının kullandığına dair bir veri yok. Bu değişiklikler nedeniyle, bazı sosyal medya uzmanları gelecekte Facebook’ta çok fazla ölü profil olacağını söylüyor. Çünkü yaşlı insanlar kullanıcı tabanının daha büyük bir bölümünü oluşturuyor.

Facebook, 3 milyardan fazla kullanıcısı olan Mark Zuckerberg evreninin popüler bir sosyal medya platformuydu. Şirketin de ana odak noktasıydı, ancak şimdi Meta adı verilen daha büyük bir uygulama grubunun yalnızca bir parçası haline geldi. Zuckerberg, 2021 yılında şirketin markasını Meta olarak yeniden adlandırmaya karar verdi çünkü Facebook markasının yaptıkları ve gelecek için planladıkları her şeyi temsil edemeyeceğini düşünüyordu.

Meta, insanların birbirleriyle etkileşime girebileceği ve iletişim kurabileceği bir sanal gerçeklik alanı olan “metaverse” konseptine öncelik vermek istiyor. Ayrıca gelişmiş yapay zeka sistemleri oluşturmayı amaçlayan bir yapay zeka (AI) şirketi olarak da bilinmek istiyorlar. Ancak Meta, metaverse ile ilgili yatırımlarında mali kayıplarla karşı karşıya kaldı ve yakın gelecekte de para kaybetmeye devam edecek gibi görünüyor.

Ayrıca yapay zeka altyapısına da çok para harcamayı planlıyorlar. Bu zorluklara rağmen Zuckerberg’in iddialı planları ancak Facebook’un reklam gelirleri başarısı sayesinde mümkün olabiliyor. Facebook’un mali başarısı, Meta’nın metaveri ve yapay zeka teknolojilerine yatırım yapması için gereken kaynakları sağladı. Meta’nın hedeflerine ulaşıp ulaşamayacağı belirsizliğini koruyor ancak çabalarının temeli Facebook’un başarıları üzerine kurulu olduğu gerçeğini unutmamak gerekiyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir